Jak ćwiczyć na bieżni by osiągnąć efekty?

Ćwiczenia na bieżni to wspaniała forma aktywności fizycznej. Bieżnia to idealne rozwiązanie dla biegaczy i innych osób dbających o kondycję. Bieżnia to sprzęt, na którym możliwe jest przeprowadzenie treningu biegowego wraz z chodzeniem. Bieżnię znajdziemy na każdej siłowni, na tym sprzęcie można ćwiczyć także w domu.

Ćwiczenia na bieżni stanowią jedne z najlepszych ćwiczeń aerobowych, dzięki którym można spalić zapasy tłuszczu i poprawić wydolność organizmu. Trening na bieżni wzmacnia mięśnie całego ciała. Na tym sprzęcie można biegać niezależnie od pogody.

Zasady ćwiczeń na bieżni

Pierwsze efekty ćwiczeń widoczne są już po kilku treningach. Aby treningi na bieżni były bardziej efektywne, należy pamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad. Przede wszystkim nie wolno zapominać o rozgrzewce. Stanowi ona krótkie przygotowanie do treningu właściwego. Rozgrzewka powinna stanowić około 10% czasu, który spędzamy na treningu.

Rozgrzewka to seria prostych ćwiczeń, które rozgrzewają, rozluźniają i rozciągają mięśnie. To pomaga zapobiegać wszelkim urazom, kontuzjom, naderwaniom i naciągnięciom mięśni podczas treningu. Trening na bieżni powinien trwać około 30-60 minut. Jeżeli mamy słabą kondycję, możemy ćwiczyć krócej, ale stopniowo należy wydłużać czas ćwiczeń. Minimalny czas dla efektywnego treningu to 30 minut.

Postawa ciała podczas treningu na bieżni

Aby treningi były efektywne, należy też ćwiczyć regularnie, najlepiej trzy razy tygodniowo. Podczas treningów na bieżni należy pamiętać o prawidłowej postawie ciała. Głowę należy trzymać prosto, należy patrzeć przed siebie, mięśnie brzucha powinny być napięte, podczas biegu nie należy przechylać się ani do przodu ani do tyłu, klatka piersiowa powinna być wypięta do przodu.

Biec należy środkiem pasa biegowego i utrzymywać naturalną długość kroku. Nie należy trzymać się poręczy (nie dotyczy to osób starszych i rekonwalescentów), gdyż to zmniejsza efektywność treningu, zmniejsza ilość spalanych kalorii, powoduje nieprawidłową postawę. Trening na bieżni należy zakończyć kilkuminutowym marszem, stopniowo obniżając prędkość bieżni. Po zejściu z bieżni warto wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.

Na bieżni może ćwiczyć każdy niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania. Plan treningu można dostosowywać do własnych potrzeb i kondycji. Ćwiczyć można w różnym stopniu intensywności i w różnym zakresie, stosując aeroby i interwały, które dają efektywne korzyści.

Kilka porad dla początkujących na bieżni:

Share This:

Ten wpis został opublikowany w kategorii Sport i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.